De drie pijlers van HARO

TOPSPORT

Na drie seizoenen afwezig geweest te zijn in de Nederlandse eredivisie heeft het Heren team van HARO afgelopen seizoen de stap naar dit niveau wederom gemaakt. Een periode van drie jaar onder het leiderschap van Piotr Konitz werd daarmee succesvol afgesloten. Onder leiding van Miki Zornic en Danny Baijens zullen ze dit seizoen trachten zich minimaal te handhaven om dan later eventueel de stap te maken naar de BENE Liga. Een ambitieus doel maar gezien de jonge getalenteerde spelersgroep zeker geen onmogelijk doel.

Naast een Heren Seniorenteam op eredivisie niveau heeft het Rotterdamse HARO ook een Heren A team in competitie, dit team komt uit in de Jeugddivisie. Deze jonge talenten zullen klaargestoomd worden om later deel uit te kunnen maken van het vlaggenschip.

Spelers van het eerste team verzorgen in samenwerking met de gemeente Rotterdam handbalclinics op de basisscholen in het Rotterdamse. Zo werken we mee aan het uitdragen van onze mooie sport en helpen we andere Rotterdamse handbalverenigingen aan nieuwe jeugdleden die zich later als talent wellicht weer terugvinden in één van de HARO-selecties.

HARO speelt zijn thuiswedstrijden in de sporthal van het Albeda college aan de Haastrechtstraat op zaterdagavonden. Kom gerust eens langs om ze aan te moedigen.

HANDBALSCHOOL

De HandbalSchool Rijnmond is de tak talentontwikkeling van de Stichting HARO. HARO Rotterdam heeft zich ten doel gesteld om de talenten, in samenwerking met de verenigingen, binnen de regio Rotterdam op te leiden en te behouden door hen de mogelijkheid van toptrainingen en -handbal aan te bieden. In het streven naar een zo hoog mogelijk spel- en competitieniveau willen we de binding met spelers met hun verenigingen laten behouden. De spelers blijven daarom lid van hun eigen club.

Wij geven de kinderen in de leeftijd van 10-13 jaar een algemene handbal opleiding met het accent op coördinatie en ontwikkelen van technische vaardigheden op alle posities. Bij jongeren in de leeftijd 14-16 jaar leggen we de aandacht op individueel en groepstactische ontwikkelingen en gaan ook meer de positiespecifieke technieken
verfijnen. Dankzij een samenwerking met het Thorbecke College (LOOT-school) zullen de talenten passende maatschappelijke en medische begeleiding krijgen. Met behulp van Rotterdam Topsport kunnen wij bovendien begeleidende workshops zoals voeding, sportpsychologie en doping verzorgen. De toegepaste leermethoden zullen terugvloeien naar de verenigingen.

Doelstellingen:

• Wij willen bereiken dat de handbal talenten in de regio Rijnmond de mogelijkheid krijgen om door te stromen naar de landelijke groepen;
  • We willen extra mogelijkheden bieden aan de talenten van onze verenigingen om meer te trainen en te spelen;
  • Wij willen de talenten de mogelijkheden bieden meer uit zichzelf te halen. Dit betekent dat we ze faciliteren en meer technische en tactische scholing aanbieden om zodoende op een hoger niveau te kunnen komen;
  • We willen het niveau van de jeugdopleiding van onze verenigingen verhogen door het geven van clinics en bijscholingen;
  • Trainingen bij de HSR zijn vooral gericht op de individuele  ontwikkeling in zowel technisch als tactisch opzicht met als leidraad de NHV Handbal visie.

BREEDTESPORT

De Stichting HARO heeft in Diana de Prez een Buurtsportcoach in dienst die zich inzet om Rotterdammers aan het bewegen te krijgen. Verder verzorgt zij samen met Lazar Popov handbalclinics voor de Rotterdamse basisscholen.